söndag 22 oktober 2017

Mina land del 3 2017

"Stora Altanen" här sitter vi oftast och fikar samt grillar och chillar, den vita lådan på ben kallar vi för Anna-lådan då Gudmor Anna skulle haft den på sin balkong men tyckte den blev för stor. Det finns en stor rund murarbalja med örter oxå samt 2 hinkar med mynta.
I förgrunden på bilden nedan syns "Dammlandet" och lådan rakt fram innehåller bl.a björnbär och tillhör "Hallonterrassen".
Min fina Lönn, hallon och en massa annat på "Hallonterrassen".
mera hallon...
Längst fram i bild syns en kornell och sedan mitt äppleträd som levererat 1 st jätteäpple i år som var gudomligt gott. Till höger (syns ej på bild) finns min nästan runda gräsmatta som är belamrad med prylar och i bakkanten finns mina komposter. Till vänster i bild ser vi nya kökslandet och där bakom studsmattan.
Här är "Nya kökslandet" som finns bakom växthuset. 
"Växthuset" det efterlängtade som vart uppe nåt år. Till vänster "Växthuspergolan".
"Växthusrabatten"och "Paradlandet"och en liten omplanteringshörna. 
Här är "Gamla kökslandet" och vedförvaringen är slutet av "Paradlandet".
Jaha gott folk det här var ALLT. Vet att bilderna inte är så vackra men det är höst. Ska försöka ta bilder nästa vår och sommar. Jag gör det mesta själv i trädgården med ständiga avbrott av min sambo och son. Snickerier brukar jag och sambon oftast hjälpas åt med. Även sonen gillar att snickra men mest svärd. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar